Tv-avgiften är kvar.

Jag läste att tv-avgiften visst blir kvar.

" - Tv-avgiften är inte en bra benämning, jag föreslår att det ska heta public service-avgift. Det visar på vad man är med och betalar för och möjligheter, alltså hela public service, vi lyfter upp radion och visar att vi vill att radion ska ha den starka ställningen, säger Rose-Marie Frebran."

Radio?!? Sveriges Radiotjänst som har tv-avgiften, består av tre bolag; Sveriges Television, Sveriges Radio och Utbildningsradion. På så sätt betalar vi döva även för radion. Radio kanske inte alla har heller. 
Ska man då betala även för radion? Om man inte tittar så mycket på tv eller aldrig, fast man har en tv hemma, så måste man betala för det... Tittar man inte på SVT något, så betalar man ändå.

En köpt dator är gratis, men vi betalar för bredband. Själva mobilen kostar inte heller efter när den är köpt, det enda vi betalar för är abonnemanget eller kontantkortet. Vad är det för skillnad mot tv:n? Vi betalar förstås för elförbrukningen då vi tittar på tv.

Tv är numera en del av folks liv. Alla har det. Jag kommer aldrig delvis förstå poängen med tv-avgiften. Om man enbart har radio så behöver man inte betala tv-avgiften. Har man enbart tv, måste man betala tv-avgiften. Är det inte sjukt? 

Om man vill lyfta fram radion, så låt radioanvändare betala för det! Inte vi andra....

Jag irriterar mig på tv-avgiften. Det har jag gjort länge.

Läs bara vad som hände förra året... Sådant där är irriterande!!


Datum: 2008-06-30 Tid: 17:37:58
Min vardag Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: