Fredag och sommardäck.

Idag var jag ledig och med älsklingens hjälp fick jag mina bildäck bytta på bilen till mina odubbade vinterdäck, sedan åkte jag iväg till besiktningen och väntade nervöst på resultatet. Godkänt på efterkontrollen! Vad skönt det var, fast man blev ett par hundra kronor fattigare. Efteråt tankade jag bilen och pumpade upp däcken till rätt lufttryck på bensinmacken.

Mina sommardäck ska säljas, de är för breda för min bil. :( Jag gillade däcken, de var snygga.. men jag får handla in nya sommardäck inför nästa sommar. Och inför nästa vinter också.. Jag vill ha vinterdäck med dubbar nästa år.

Spara slantar får man ju göra. :)

Hjälpte också älsklingen med att lägga tak på förrådet. Om man tittar på vart vi började med förrådet, så har vi kommit långt. Det ska verkligen bli skönt att den ska bli färdig, då är det mindre stök inne i garaget.

I helgen ska jag jobba och på måndag reser jag iväg till Riga, Lettland.
Igen. Men denna gång med jobbet på medarbetarkonferens. Vi blir borta i fem dagar. Känns kul att åka bort och det blir hotell och inget vandrarhem denna gång. ;)

Vi ses!




Datum: 2008-09-19 Tid: 21:27:00
Min vardag Kommentarer (1)

Kommentarer
Emelie

super bra att besiktningen vart godkänt!! min lilla saab ska besiktigas snart i okt. hoppas att den håller ett år till. den har SÄKERT enorm massa rost under som man inte syns. Grr.. hoppas inte. Om inte går att använda den, då blir det skrot på den lilla. då blir det jakt efter en ny bil antar jag. ;:) Kram

Datum: 2008-09-19 Tid: 22:22:27http://emifia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: