Tryffelhund.

Jag surfade runt en kväll och började läsa om den italienska tryffelhunden, Lagotto Romagnolo. Intressant hundras. Jag kom då på att tänka på min vistelse i Italien för ett tag sedan och jag en kväll åt pasta med tryffelsås. Så gudomligt god!!

Tryffel är en sorts svamp som växer under marken. Hade då bara hört om att det finns en sorts grisras som söker efter sådana svampar, men att det även fanns hundar som också gör det, visste jag inte. Så jag läste vidare om den rasen, har funnits i Sverige sedan 1995. Så det är 13 år sedan en Lagotto Romagnolo kom till Sverige. :)

Pälsen på hundarna ser mysiga ut och de fäller inte. Pälsen måste dock klippas regelbundet. Ser ut vara en fin hundras. När jag var på campingen där pappa har husvagn nu under sommaren, så såg jag en sådan hund vid husvagnen bredvid. Skulle vara intressant att träffa en sådan. :)

Lagotto Romagnolo



Datum: 2008-07-03 Tid: 23:28:25
Min vardag Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: