Ännu ett år äldre...

image162


Den här presenten var jätterolig!!! Jag anade ingenting! :) Men nu börjar jag minnas lite att när jag och sambon var hos mamma på middag en dag så pratades det något hemligt i hallen utan jag skulle vara med... det syntes på dem att det var något som jag inte skulle veta om. Jag såg i alla fall mamma skratta stort åt någonting. Jag visste bara inte vad hon skrattade åt.

Jag tänkte inget mer på det. På kvällen när min familj kom och firade min 21-årsdag hemma hos oss ned tårta och fika, öppnade jag helt ovetande kuvertet där det stod "GRATTIS CAMILLA!" på. Så såg jag den här knasiga kortet på mig!! Jag förstod direkt att det var något som min sambo snackat ihop sig med mina föräldrar! Det gjorde han också, sade han efteråt. Den sötnosen! Jag blev jätteglad för den här presenten.

Äntligen
på tiden för nya glasögon!!! Min nuvarande glasögon är ju 6 år gammal nu! Herregud, jag har verkligen skjutit upp det med nya glasögon i flera år! Kollade lite glasögon förrförra året och förra året också men... Jag sköt upp det. Nu ska det bli av!! ;)

Jag hade börjat kolla lite på glasögon på internet och pratade ett tag om det, men så plöstligt hamnade jag i en bilolycka och min bil fick bärgas till verkstaden och min självrisk var jättedyr! Typ halva min lön försvann på självrisken. Så någon dag innan jag fyllde år satt jag vid datorn och kollade lite glasögon på internet..
Sambon frågade mig något och jag anade inte syftet med frågan!

Han: "När tänkte du köpa nya glasögon? Nu eller?"
Jag: "Nej, jag kan inte nu, kanske i vår. Typ i februari eller mars. Är ju pank nu."

Och han blev väl säkert lättad av mitt svar.. bara för presenten låg och väntade på mig. ;)

Idag har vi varit och kollat glasögon åt mig. Har tagit med hem tre stycken nu och ska prova ut dem och se om jag vill ha någon av dessa, annars så får jag fortsätta leta vidare. Känns jättekul att kolla glasögon... Behöver ju nya, inte gamla slitna glasögon med alla repor och skit! ;)

Namnen på kortet är på min sambo, pappa & hans fru, mamma & hennes sambo, farfar & hans sambo och farmor. De alla delade på presenten. Nu får jag bara hitta bra och snygga glasögonbågar! Sambon fixade kortet hemma utan min vetskap. Han gjorde väl det medans jag var på jobbet. ;)

Tack så mycket, allihopa!


Datum: 2007-11-18 Tid: 01:08:48
Min vardag Kommentarer (3)

Kommentarer
mamma rosie

Det är så roligt att du blev nöjd med presenten!
...och tack för senast....Kram

Datum: 2007-11-19 Tid: 09:44:11
Karine

Äntligen! Nu får du inte ha nån ursäkt länge med att dröja med glasögonen :P

Datum: 2007-11-19 Tid: 22:16:31http://meyouus.blogg.se
Sarah

NU får jag veta vad din present var! Fan vad kul! Bilden var jätterolig! Haha! Jag tycker att glasögon är bra present och de är dyra och glöm inte att visa upp när du valt ut ett par på bloggen! KRAM!

Datum: 2007-11-20 Tid: 14:51:12http://q86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: