Dålig kväll.

Än är det inte slut på problem...

Jag slutade kl 18.15 på jobbet idag, nu äntligen skulle jag åka hem och slappa resten av kvällen!! När jag gick till min bil vid församlingshemmet, så ser jag att det är blockerat av en annan bil som parkerat framför min bil. Suck. Där finns det bara p-platser för 4 bilar, två på varje sida. Egentligen ska det vara max 3 bilar, då lämnar man utrymme för ytterdörren på huset och då kan barnvagnar också komma in. Det är ofta öppen förskola där i församlingshemmet.

Och den där bilen som stod framför min bil, hade bilägaren inte lagt ut en lapp med namn och mobilnummer, så att jag kan få tag på personen och be denne flytta på sin bil så jag kan få åka hem. Jag försökte få tag på denna människa, men församlingshemmet var tom, det enda jag såg var "Omklädningsrum" till flickor resp pojkar från Risbergska skolan som var med i Luciatåget inne i kyrkan kl 18. Så jag gick och kollade inne i kyrkan, det var smockfullt med folk. Och det går ju inte störa Luciatåget bara för jag ville åka hem.

Men hur som helst, så hade jag kontakt med sambon och han fick bilens reg nummer. Nu var klockan lite efter kl 19 och Luciatåget hade tågat ur kyrkan och var slut... Var är denna människa som parkerat sin bil framför mig, tänkte jag surt. Jag hade nu väntat i en timme!

Älsklingen kom till stan och mötte mig väntandes i min bil...  Han var i kontakt med polisen också för att få tag på bilägaren, och till slut fick sambon tag på förarens namn och telefonnummer, men personen var inte nåbar. Polisen försökte även kontakta bilägaren, men förgäves.

Under tiden när jag fått reda på bilägarens namn så mötte jag några vid kyrkan som jag kände igen från helgen i Loka brunn som Svenska kyrkans folk varit på samt vi från arbetslaget, och så vaktmästaren från mitt jobb och jag frågade om de visste vem personen var.. När klockan hunnit bli 19.40, fann vaktmästaren bilföraren, som var där för en sångkör.

Den nu funna bilägaren visade ingen respekt av att jag väntat i 1½ timme i kylan på att kunna åka hem. Bilägaren hade också haft sin mobil avstängd och bad inte om ursäkt. Den dära människan borde ha tänkt efter lite före, parkerar man framför någon bil och på så sätt blockerar, så ska man se till att bli nåbar så man kan flytta när det behövs. Så gör jag ju.. Jag hade från början blivit informerad av min handledare på jobbet, att man ska göra så här om man parkerar där. Det är ju logiskt också i andra situationer.

Tänk om man hade en tid man måste passa, t ex till ett viktigt möte... eller om man hade familj, t ex dags för dagishämtning. Hade min sambo jobbat nu i kväll skulle jag inte kunna åka hem förrän säkert efter 21.00. Snacka om att vänta i 3 timmar! Så här får det inte gå till, tycker jag.

Ska be jobbet att se över vad man kan göra så att sådant här slipper drabba andra och be dem sätta upp tydliga regler om att lämna lapp i bilen och se till att vara nåbar, om man parkerar framför någon och blockerar utfarten.


En sak måste jag bara säga;
Min älskling är min räddare i nöden! Älskar dig! <3


Datum: 2007-12-14 Tid: 00:13:41
Min vardag Kommentarer (1)

Kommentarer
Hanna

Vilken bra kille du har! Ja sådant där är irriterande. Får väl hoppas på att det slår tillbaka på bilägaren sen, karma du vet.. :P

Datum: 2007-12-15 Tid: 23:53:57http://lillfotad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: