Två månaders bloggtorka.

Får bli ett litet inlägg här, då jag har inte så mycket att skriva om just nu... Det är ofattbart att tiden bara rusar iväg! Det är redan oktober och jag ser att jag inte uppdaterat bloggen på minst två månader!!

Lite saker har visserligen hänt, som att jag har börjat jobba på en timanställning och trivs toppen. Kanske det blir ytterligare ett till jobb på timmar. Så det kan bli som på heltid, fast med två jobb på timmar... Inte precis det man vill ha, men i dagens läge måste man ta det som finns. Drömmen vore ju ett fast jobb på heltid, men så här ser det nu bara... Jag vägrar också vara helt arbetslös och sitta hemma jämt, fast man får ju a-kassa på full tid. Skulle bli uttråkad om det var så! Nu när jag också för längesen passerat 75 dagar i min ersättningsperiod med arbete på deltid/timmar, så är det slut med ersättning för min del.

Jag ansökte också igen i våras till kurser i teologi på distans och denna gång blev jag antagen, då högskolan hade möjlighet att ordna tolkar till närträffarna, vilket var toppen. Men jag fick inte fortsätta som församlingsassistent hos Strängnäs stifts teckenspråkiga arbete, vilket skulle kunna komplettera kurserna fint, så var valet givet för mig. Jag valde att tacka nej till antagningen, av ekonomiska skäl då jag inte hade arbete vid sidan om och att läsa två kurser per termin på distans skulle kosta mig några tusenlappar i terminsavgift och lägg till sedan som att litteraturen och övrig material som man ska bekosta själv. Ja, vart skulle pengarna komma ifrån? Vägrar också att ta studielån när det bara är på distans. Regnade det pengar vore det inga problem alls, men så är inte verkligheten.. ;) Så vad väljer jag då? Söka jobb i första hand naturligtvis!

Livet rullar på fint annars! :)

Jag återkommer senare med mer att skriva om när vi närmar oss november och december då typ allt händer, som födelsedagar, julen och nyår. Den tiden ser jag fram emot! :)




Datum: 2010-10-02 Tid: 00:47:44
Min vardag Kommentarer (1)

Kommentarer
Camilla

Tråkigt att du var tvungen att tacka nej till utbildningen. Skönt att du i alla fall har ngt att jobba med även om det inte är heltid!

Sköt om dig och var rädd om dig

Datum: 2010-10-02 Tid: 08:45:23http://rainred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: