Somriga bilder.

Det var ett tag sen jag uppdaterade bloggen. Så kan det bli ibland...

Vi har det toppenbra! I helgen hade sambon ordnat med våran enkla pool ute.
Poolen köpte vi för två år sedan och äntligen nu är den uppställd ute på altanen.
Så jag uppdaterar med två somriga bilder från söndags! ;)




Fast nu blir poolen tömd på vatten på grund av att vårt vatten innehåller järn och man ska ha klor i vattnet för att förebygga alger. Resultatet av detta är att vi fått gult vatten. Det beror på att järn och klor reagerar på varandra, så det ger färg i vattnet. Ser inte så trevligt ut. :/

Så vi ska senare fylla poolen med kommunalt vatten som redan innehåller klor och inte järn. Då ska det bli en trevlig badsommar!! ;) Men å andra sidan får vi som bor här med egen brunn i alla fall inte järnbrist i kroppen! Hihi! ;)

En annan nyhet är att jag blir tyvärr arbetssökande igen så småningom. I sommar är det tänkt att jag ska jobba timmar, detta tills augusti. Sedan får vi se. Trist nog räknar jag med strul med a-kassan, men vad gör man när det är så här? Det känns ganska trist! Men ändå är det ganska skönt att söka mig om till något annat nu.

Ja.. nu får man se när jag uppdaterar bloggen igen nästa gång. :)


Datum: 2010-06-08 Tid: 12:17:08
Min vardag Kommentarer (5)

Kommentarer
Rosie

Vad mysigt det ser ut!!! man kanske får komma o bada nån dag?? Kram

Datum: 2010-06-08 Tid: 15:47:42
Camilla

det ser onekligen skönt ut! Ja du får räkna med strul från a-kassan, jag fick en massa med brev från dem men till slut tröttnade de på mina arga svarsbrev så de slutade skicka brev åt mig hihi!

Datum: 2010-06-08 Tid: 20:16:26http://rainred.blogg.se/
selin

hehe! tackar ;)

Datum: 2010-06-21 Tid: 21:06:24http://lukenda.blogg.se/
Lina

Härlig bild, Camilla! Jag har också lite problem med a-kassa och det suger.. Men vi kommer att klara det att gå igenom med strul från a-kassan. ;) Kram

Datum: 2010-06-23 Tid: 18:25:34http://rudolfinnan.blogg.se/
selin

japp. det stämmer. äntligen :) man tackar igen.. :p

Datum: 2010-07-07 Tid: 15:08:36http://lukenda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: