Mätt och trött.

Jag är mätt och trött. Trots jag åt middag sist för flera timmar sen. Här kör vi GI-metoden just nu. Just nu äter vi ingen mat som innehåller kolhydrater, dvs bröd, potatis, ris, pasta och banan! Äter däremot bara fisk, kyckling och kött, gärna med exempelvis ost och creme fraichè och sallad till samt ägg till frukost.

Om ni har varit i Storbritannien, så vet ni nog hur en engelsk frukost kan se ut. Stekta ägg, bacon och vita bönor, med bröd och marmelad. Om man hoppar över brödet och marmeladen så är det rena GI maten. GI-metoden är i tre faser. Den första fasen bojkottar man alla kolhydrater. Andra fasen börjar man återföra kolhydraterna, men väldigt lite och de ska vara långsamma kolhydrater. Tredje fasen är en livsstil, resten av livet. Då finns bröd, pasta, ris och potatis med, men inte som snabba kolhydrater. Man ska använda fullkornris, fullkornpasta etc. De har lågt GI, så det gör nog susen för kroppen. :)

Samtidigt ska man motionera regelbundet. Duktiga jag har idag efter jobbet åkt hem och promenerat en dryg timme ute i snön. Man fattar inte att det finns så mycket snö ute på landet. Det känns som ett riktigt vinterland, så rent och vitt till skillnad mot i stan.

Har börjat med GI nu i två dagar, och mitt sockersug har minskat jättemycket. Äter frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag. Jag hinner inte riktigt bli hungrig förrän det är dags att äta igen. :) Om GI-metoden får mig att komma i mina jeansbyxor jag haft tidigare, som jag inte kan ha på mig numera, så vet jag vad för kost jag kan lita på i framtiden! ;)


Datum: 2009-02-13 Tid: 00:11:03
Min vardag Kommentarer (2)

Kommentarer
Anonym

Du måste träna!

Datum: 2009-02-14 Tid: 12:35:15
Anonym

hej! pappsen här. jaha du ska börja äta sunt. bra gjort.. själv ska jag äta en pizza och bli fetare (skoj). Jag och martin har varit och badat idag. sköt om dig och lycka till med gi-metoden..kramiz..

Datum: 2009-02-14 Tid: 16:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: