Årskrönika 2009.

Det har hänt en massa saker under 2009 för mig, både bra och dåliga, men det bästa sakerna överväger allt! Här kommer det några positiva händelser!!

  • I januari hade vårt stora förråd har äntligen byggts klart.
  • Jag hade genomgått Svenska kyrkans grundkurs på distans och jag har nu ett utbildningsbevis.
  • I februari 2009 hade jag och älsklingen även hållit ihop i två år, vi firar med promenad, smoothie och badkar! :) Under våren 2009 hade vi även kört på med GI-metoden, och som resultat av detta tappade jag ca 10 kg och kan åter använda mina gamla byxor!
  • När vi närmade oss sommaren fick jag veta att jag får en anställningsperiod från och med hösten 2009 till sommaren 2010 hos Strängnäs stift. Under sommaren blev jag deltidsarbetslös och jobbade bara timmar, men väl i augusti började jag arbeta heltid som församlingsassistent.
  • Under hösten var jag som en arbetsnarkoman, jobbade en massa och har alltid något att stå i. Men jag har också hunnit med att köpa mig en digitalkamera, och vi har fixat lite inomhus bland annat med ny klädhängare och nya kuddar till soffan. Och så var vi inne i november med en massa födelsedagfirande för mig och min älskling. Vi både gick också och vaccinerade oss mot svininfluensan som skapade rubriker i tidningarna.
  • Julhelgen 2009 var det mysigaste på länge, julfirande med familjen, julotta på jobbet, och äntligen gick jag och älsklingen på bio första gången tillsammans (!) och tittade på årets bästa film; Avatar!

På nyårsafton 2009 blir det vänner och älsklingen för mig. Finns inget bättre!
Och jag hoppas att 2010 blir ett ännu bättre år! :)

GOTT NYTT ÅR!!



Datum: 2009-12-31 Tid: 01:30:02
Min vardag Kommentarer (3)

Kommentarer
selin

verkligen underbart! fixat en del igår, skönt, du fattar :)

Datum: 2010-01-28 Tid: 22:09:20http://lukenda.blogg.se/
sofie

Hej!



jag tänkte höra med dig lite.. hur gjorde du med att läsa distanskursen för svenska kyrkans grundkurs..var läste du ??



sofie!

Datum: 2010-01-30 Tid: 19:03:22http://ordletaren.blogg.se/
s

japp jag tänkte läsa grundkursen men som det ser ut så blir det vårterminen -11 som jg ska läsa i helsjön men ahr funderat löst på att läsa distans men det blir ju lika lång tid så det är väl bättre vara i skolan en termin så går det fortare!

Tänkte sedan läsa teologi hösten 11 om allt går väl! =) kommer dock vara med den 18 feb samt i mars då det är kurs i ånnaboda för ledare...



KRAMIS

Datum: 2010-01-31 Tid: 10:56:14http://ordletaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: