Snart advent.

Rosorna jag fick på min födelsedag har vissnat och fick gå soppåsen till mötes... Men däremot så har jag fått fyra nya gröna krukväxter från min pappa och hans fru som födelsedagspresent! :) Måste köpa krukor snart...

Dessutom har jag en krukväxt, som jag hade när jag bodde i min lilla lägenhet, den har vuxit sig större. Så jag måste byta till en större kruka, sedan har jag en orkidé som återigen har blommat ut! :) Det blir 6 krukor jag ska köpa och det till min glädje få välja vilken färg på krukorna jag vill ha och hur de ska se ut. Växterna är mina ju. ;) Kom just på nu att alla blommorna vi har hemma, har jag fått av folk eller via mitt jobb. :)

Pappa, hans fru, farmor och eleven som bor hos dem, kom på besök här hemma hos oss igår. Av min farmor fick jag en glasskulptur att ha på en lampa. Grymt fint.. Nu finns den på bokhyllan som rymmer mina två glasskulpturer, den ena fick jag på min student och den andra fick jag igår. :) Är så nöjd!


Idag har man jobbat. Vi hade något som vi kallar Sinneshögmässa, det var en tvåspråkig högmässa, med både teckenspråk och tal. Blev fint faktiskt. På kyrkkaffet efteråt fick man lite överbliven bröllopstårta som blev kvar efter ett bröllop igår. Tårtans marispan och glasyret ovanpå var faktiskt mumsigt! ;)

Nästa söndag är det första advent. Sjukt så fort tiden går. Fast det är mysigt med jul och all julpynt. Det blir nog att ta fram julsakerna och göra fint här hemma nu i veckan. :)


Datum: 2008-11-23 Tid: 18:18:27
Min vardag Kommentarer (3)

Kommentarer
Tobias

Joo sant.. men en svenska forskare har sa att i sverige bör man inte välja svart och grön... eftersom den "smältar" in i natur när det är lite mörk ute.. men det är som du sa, det beror mycket på vem som sitter bakom ratt...

Datum: 2008-11-25 Tid: 08:21:30http://saibot.blogg.se/
bitte

Hej vill tipsa dig om en super tävling som market2member har.



Värva nån vän och vinn snygga priser.



Har en jättestor julklappssäck med massa vinster.



Allt är gratis gå in här



http://www.market2member.com/invitation.jxp?uid=78d1bddb-e2da-4822-9b05-5a50360bc404

Datum: 2008-11-25 Tid: 12:56:40http://blondiesliv.blogg.se/
Emelie

yeah skoj. verkar som du får flest kommentarer än vad jag får. :/

Datum: 2008-12-01 Tid: 20:05:38http://emifia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: