Dopdagen den 1 mars 2008.

I lördags åkte jag och pappa till Uppsala över dagen. Anledningen var att kusinbarn Olle skulle döpas. Det var kul att träffa både kusinbarnen Ida och Emelie (de är kusiner) som båda är födda -06, de är nu ett år gamla, men de är snart 2 år! De var blyga, men glada ungar! :) Tiden går så fort...

Så några bilder från den dagen;

72447-119

Då var det dags att någon liten att ha på sig denna dopklänning. :)


Dopklänningen har min farmors mor stickat till alla sina barnbarns barn, vilket jag inräknas bland dessa. ;) Namnen på de som har döpts i den finns broderat på dopklänningen med födelsedatum. Mina framtida barn ska ha på sig den klänningen om de döps. :)

72447-120

Dopbarnet Olle. Se, vad stilig han är!
12 veckor och 2 dagar gammal på dessa bilder. 


72447-121

En trött Olle.


Efter dopet fikade vi, det fanns supergoda blåa prinsesstårtor i blåbärsmak och lite annat onyttigt. :) Men senare så åkte jag, pappa hem till farmor och åt en trerättersmiddag som farmor hade lagat. Mums!

72447-122

Tomat med någon fyllning till förrätt.



72447-123

Ris med fläskfilégryta till huvudrätt. STARK!!



72447-124

Pannacotta med frukt som efterrätt.



Efter middagen åkte jag och pappa hemåt. Kändes skönt att komma hem till Örebro igen. :)


Datum: 2008-03-03 Tid: 14:26:26
Min vardag Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: