Minnet av Donna.

image160

Donna, 19 nov 1991 - 22 apr 2004.

Hon är den hund jag minns allra bäst av. Det har funnits andra hundar i mitt liv, men Donna var och förblir speciell för mig. Jag minns när min familj åkte och köpte henne, jag var med då. Jag var bara 5 år gammal då. Sedan har hon alltid funnits där tills jag var 17 år och då var hon tvungen att avlivas. 

Den sista tiden av hennes liv syntes det att hon hade ont i höften, hörde dåligt och såg också dåligt, men hon ville fortfarande vara med överallt. Hon var en blandras, 75% collie och 25% schäfer. Jag minns också speciellt hennes pappa från den dagen vi hämtade hem henne, han var en långhårig collie... Så väldigt fin.

Promenader där jag och hon var ensamma minns jag... Jag tog henne ibland på långpromenad och hon brukade hämta någon pinne och sedan stirra bedjande på mig som hon sade "Snälla, kan du kasta lite? Det är kul." Jag gjorde som hon ville, i det mån av vad hon orkade. Det märktes på sista tiden av hennes liv att hon började bli gammal och att hon hade problem med höften... men hon älskade att apportera saker, mest träpinnar.

Hon var duktig, minns jag. Hon kunde gå fot om man sade åt henne, och hon gick sällan med koppel. Donna hade alltid halsband på sig när vi var ute och jag tog alltid med mig kopplet, bara om det behövdes.

Minns också ännu en sak till.. När jag var liten... en gång var jag ledsen av någon anledning så kom hon och lade nosen på min knä och på så sätt ville lugna ner mig. Jag brukade också sitta på golvet och klappa henne då och då.. Donna var alltid glad när jag kom hem från skolan, det blev ett jäkla liv innanför dörren i hallen. Det bästa med henne var att hon var glad bara att man fanns där och umgicks med henne.

Det finns så mycket jag minns av henne och hennes liv. Bilderna däruppe har jag fått låna av min mamma och sedan har min sambo hjälpt mig och fixat dem i photoshop till en minnestavla som jag nu har uppspikad på väggen. Jag är väldigt glad idag att jag fick vara med henne i 12 år... Och jag kan sakna henne ibland..

Donna, du är saknad...


Datum: 2007-11-04 Tid: 02:20:52
Minnet av Donna Kommentarer (2)

Kommentarer
mamma rosie

vad fint det blev!

Datum: 2007-11-04 Tid: 18:24:48
Karine

Ja, minns också mkt väl Donna, den bästa hunden du haft. Gillade henne jag med! Förresten, snygg inredning du gjort! Kram

Datum: 2007-11-04 Tid: 22:24:04http://meyouus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: