100 dagar kvar till BF!

Otroligt vad tiden går fort! Är i vecka 26 (25+4) nu. Jag hinner knappt med nu för tiden liksom... Har jobbat massor de senaste veckorna, både efter schema och extratimmar. Har varit trött efter jobbet för det mesta, så jag har inte hunnit göra så mycket mer än att träffa familjen, vara hemma och träffa lite kompisar. Dock äter jag en järntablett nu var tredje dag, så det med tröttheten ska förhoppningsvis nog bli bättre! :)

Och har hunnit shoppa lite bebisgrejer i veckan som kan vara bra att ha i början. En del har vi redan, som vi visste skulle behövas, som t ex barnvagn, spjälsäng och babyskydd för bilen... Nu är det mest tillbehör och små saker som är kvar att inhandlas. Känns skönt att det inte är så jättemycket kvar, för jag börjar också känna mig lite tyngre om jag står eller går mycket, då får jag ont i fötterna!

Har också hunnit hämta ut en babybox från Apoteksgruppen. En trevlig förmån när man väntar barn. I boxen innehöll det en babysked från Bambino, sugnappar från Avent med självlysande ringar, lite hudvårdsprodukter från Sebamed för bebisen och lite annat roligt för den som är nybliven förälder. Vi har också tänkt hämta ut babyboxar från Pampers och Libero så småningom. Kan vara bra att börja med, så man vet sedan vilka blöjor passar Lillmini! ;)

Lillmini sparkar och har sig varje dag nu sedan flera veckor. Det är så himla mysigt. Men h*n verkar inte vara en vilding, snarare en lugn bebis som sparkar när jag vaknat, ätit, åker bil och sitter vid datorn och mest av allt på kvällarna när man sitter i soffan. Jag sover fortfarande jättebra på nätterna utan problem, så jag är nöjd än så länge!

Däremot ogillar jag värmen som gravid för jag svettas otroliga mängder! Nästan som jag hade sprungit en massa på en gympapass! Men jag lider inte när jag är hemma för här har vi nu luftkonditionering (AC) uppmonterad till huset i år. Så himla skönt nu, för vi har alla tidigare somrar när vi inte hade AC:n svettats i värmen och knappt kunnat sova på nätterna... 

Dagens uträkning och bild här nedan! :)

 




Datum: 2011-07-09 Tid: 16:59:53
Min vardag Kommentarer (2)

Kommentarer
sofie

vad fin du är med bebismagen .... =)

Datum: 2011-07-09 Tid: 19:50:28http://pipomusik
Sofia, Devins & Daisys mamma

Vad kul att du läser min blogg, jag har inte sett din blogg tidigare :) Grattis till graviditet!! Njut av magtiden :D

Datum: 2011-07-20 Tid: 10:37:43http://mujerguapa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: