Skoj.

Sitter här och surfar lite medan sambon spelar med sin kompis som är på besök här.
Kikar på lite statistik på namn som folk har på
SCB:s namndatabas.

Om mitt namn Camilla så står det: "Det finns 34501 kvinnor som har förnamnet Camilla. Av dessa har 25692 namnet Camilla som tilltalsnamn." Det är rätt många! :)

Sedan sökte jag på skojs skull och kollar om det finns någon människa som heter Femina här i Sverige. Javisst, det finns det! Det stod: "Det finns 2 kvinnor som har förnamnet Femina. Av dessa har 1 namnet Femina som tilltalsnamn."

Så det betyder att jag i framtiden kan döpa min eventuella dotter till Femina eller låta mig heta det om jag så vill. Det är ju ett namn som människor i Sverige tydligen har. ;)

Hihi.

Nu ska jag koppla av i soffan framför teven. :)


Datum: 2009-02-08 Tid: 01:15:13
Min vardag Kommentarer (1)

Kommentarer
Emelie

hehe..ska du döpa din dotter till Femina då om du får en dotter?

Datum: 2009-02-08 Tid: 20:01:43http://emifia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: