Lång dag.

Min dag började kl 07.30 med morgonmässan i kyrkan, frukost och arbetslagsmöte. Alltid likadant varje onsdag. Men vissa onsdagar undervisar jag och två kollegor arbetslaget i teckenspråk. Min uppgift idag var att berätta en saga på teckenspråk, så det är en avläsningsövning!! Jättekul.

Jag är inte så bra på att berätta sagor, tyvärr... men jag måste, så gör jag ju mitt bästa. Det blev om Rödluvan och vargen. Den historien känner jag till sedan tidigare... men den sagan jag berättade idag, slutade på ett annorlunda sätt, dock mer på ett snällare sätt. Tydligen så finns det olika varianter på en och samma saga. :)

Och det blev en arbetslunch, där vi började ett annat möte om det kommande nya året och om vad vi skall arbeta med på den nya anställningsperioden. :) Ett kul möte med andra ord! Maren var god. Sjötunga. Mums!

Resten av eftermiddagen blev det till att fixa lite pappersarbete. Ibland går det fort och ibland går det segt. :(

Ikväll skulle det vara en avslutningsfest kl 18 på jobbet. Jag såg så hemsk ut. Tycker jag i alla fall! ;) Fel kläder och allting. Så när jag äntligen var klar vid kl 17, så gjorde jag bara en sak. Åka hem av bara i farten, byta om, fixa håret, pussa älsklingen och sedan gasa tillbaka till stan och jobbet där festen skulle börja. ;) Tänk också på att jag bor på landet. Inte bra för miljön att åka bil fram och tillbaka... Hmm..

Men den lilla festen var trevligt! Lite mingel först. Med tanke på att jag kör, så som tur fanns det ett alkoholfritt vin som de serverade. Mumsigt. Smakade som läsk, fast utan kolsyra.  Vi hade två teckenspråkstolkar på plats, så man kunde hänga med vad som hände under hela kvällen. Vi delades upp i tre lag, vi skulle ha femkamp med lite lekar. Gissa vilket lag som förlorade. Min lag. Men vem bryr sig? Vi överlever ändå. ;)

Sedan åkte vi allihopa i olika bilar till Karlslunds herrgård, där vi åt vår middag. Gott. Fisk och kräfta, potatis och hummersås till huvudrätten. Sedan glass och grädde till efterrätt. Mums! Några personer ur arbetslaget avtackades då de slutar. Även jag räknades in bland dessa... men jag slutar ju bara i en kort period för att sedan vara tillbaka med en ny anställning i höst. :) Då fick vi varsin orkidé som tack. Jättefin.

När jag kom hem så satte jag den på bänken där vi har våra växter. Dock är det bara tre sorters växter som vi har än så länge nu.. Får väl skaffa fler senare. Men frågan är när vi gör det. ;)



Se hur det ser ut nu när jag ställt blomman där, kanske svårt att se, men jag har inte världens bästa kamera ju. Jag är nöjd med kvällen!! Ska gå och sova nu, bredvid min älskling. Imorgon har jag sovmorgon!!! God natt!



Datum: 2008-05-22 Tid: 01:12:07
Min vardag Kommentarer (2)

Kommentarer
Camilla

Hejsan!

Vad mysigt det låter med en liten fest med arbetslaget. Känns väl lite konstigt att du fick blomma eller hihi men trevligt med uppmärksamheten! Jag ahr en likadan orkide som jag fick i födelsedagspresent!

Kramisar

Datum: 2008-05-22 Tid: 06:53:51http://rainred.blogg.se/
Sarah

Jag tror att det blir... nja jag har inte bestämt mig vilka för glasögon det ska bli. Jag väntar nog till sommaren eller något. Hur är det med dig annars? Grattis för att du kommit in i utbildningen! :D Kram

Datum: 2008-05-22 Tid: 22:48:11http://q86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: