Kanske jag har fler läsare?

Jag sitter vid min bärbara dator nu i soffan, i sällskap med sambon framför tv:n. Mysigt. 

Och nyss sökte jag på min blogg på google.co.uk, som finns installerat på den här bärbara datorn jag fått från Centrum för hjälpmedel. Då där bredvid alla funna sökningar så fanns det "Translate this page".. så jag klickade på den. 

Då kom min blogg upp, som min vanliga blogg, till min förvåning, på engelska.  Så jag upptäckte att min blogg finns automatiskt översatt till engelska!! Kul att se, en del ord är felstavade eller inte finns. Då står det bara på svenska, bland alla engelska ord om det ordet inte finns att översatta. :) 

Folk i hela världen kan tydligen läsa min blogg. Internet är så oändlig...

Jag har en liten karta under min meny som jag lagt in, så jag och ni kan se vart mina läsare kommer i från. Det är inte så många ställen man ser just nu.... Men, på min blogg, översätt till engelska så finns kartan också... med en massa prickar och flaggor, jag kan se folk från hela Europa, till och med ända från Nigeria i Afrika!!

Kanske har jag fler läsare än vad jag vet om?

Knäppt, men kul faktiskt. :) Testa söka på era bloggar.... Men sök då via google.co.uk.




Datum: 2008-05-16 Tid: 23:17:25
Min vardag Kommentarer (1)

Kommentarer
Karine

Jaa, man vet aldrig. Till exempel fick jag några kommenterarer från personer jag inte känner. Så hmm... Men roligt ju det =) Hur skaffar man en sån karta som du har..?



Jaja, klart ni har den.. himlar med ögonen :P Jag tänker ialla fall skaffa den nån dag :D, troligtvis på den vanliga gamla hederliga sättet ;)

Datum: 2008-05-17 Tid: 11:45:58http://meyouus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: