Bilkrock.

Jaha. Bilkrock nummer 2 med min lilla bil. Igen.

Efter jobbet åt jag och älsklingen ute på restaurang, därför att jag hade namnsdag idag. :) Sen gick vi till en glasögonaffär för att kolla lite bågar. Jag har nu lånat hem tre stycken. Få se om de passar bättre än de andra jag provat med hem.

Sedan skulle vi åka hem. I varsin bil, då jag ändå jobbar inne i stan. Jag åkte först. Åkte på motorvägen en bit, sen ut på avfart till en 4-vägskorsning.. Där skulle man ut på vägen där det är 50 km/h. Jag stannade och väntade tills bilar åkt förbi... Plötsligt körde någon på mig bakifrån. Det var det minst man väntade sig! Mannen som körde bilen bakom mig såg lite smått chockad ut.

Så var det bara att sätta på varningsblinkers, gå ut, möta honom och kolla vad för skador han vållat. Samtidigt skicka sms till älsklingen om vad som hänt. Han kom precis efter och såg vi hade stannat där. Älsklingen hade skadeanmälan i sin bil och den fyllde jag och mannen i. Tog i hand. Och hejdå. Snabbt och avklarat. Mannen såg lite skakis ut. Men med min erfarenhet från bilolyckan i höstas så var det här en baggis jämfört med i höstas.

Det är en spricka därbak på min bil nu. Måste lagas. Suck. Men jag lär inte behöva betala något för det är inte mitt fel att det här hände. Det var väjningsplikt där jag stannade också...

Det är så typiskt, när någon dag har börjat bra, så måste det hända något trist.


Datum: 2008-03-07 Tid: 18:35:25
Min vardag Kommentarer (1)

Kommentarer
Emelie

fy fan!! inte nu igen!! ååå men skönt att du slipper betala nu.. hur kommer du med till kyrkan i eftermiddag?

Datum: 2008-03-08 Tid: 11:25:25http://emeliesamuelsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: