Dagens plus.

Forex. Tacka vet jag Forex. :)

Jag var där idag efter jobbet och växlade pengar inför resan till Italien nästa vecka. Jag växlade tillräckligt med pengar så jag nog klarar mig där, man vill ju inte att pengarna ska ta slut. Dessutom har jag bara Maestro kort, med det kan man inte ta ut pengar eller betala med i Italien, där behövs det ett VISA kort.


Ett litet samtal mellan mig och kassören på Forex:

- Vad ska du ha pengarna till? frågade kassören.
- Jag ska till Italien nästa vecka, sa jag.
- Har du tänkt använda kort i Italien? Det avråder vi från för det är mycket skimming där, sa kassören.
- Skimming? frågade jag.
- Skimming är kopiering av kort i automater och betalningsstationer, svarade kassören.
- Okej. Jag har bara Maestro kort, så jag kan inte ta ut pengar eller betala med kort där ändå, sa jag.
- Det var tur, sa kassören.


Hmm.. Bra att man får veta sådant. Annars hade jag riskerat att få mitt bankkonto länsat. Det vore en mardröm! Ficktjuvar vore en lika hemsk mardröm. Det är ju att bli rånad, fast på olika sätt. Så Forex är dagens plus.


Datum: 2008-06-03 Tid: 20:10:50
Min vardag Kommentarer (2)

Kommentarer
Camilla

jag ahr båda mastercard och visa! Jag klarade mig rba förra gången jag avr i Italien (2004)

Bra med tips från folk som man inte räknat med!

Datum: 2008-06-06 Tid: 15:28:32http://rainred.blogg.se/
Emelie

för mig gick det bra att växla ut, no problems. Joo jag vill bara tala om att jag har fixat nytt blogg. Det är långhistoria me det, jag har skrivit därinne så du får läsa det. :) kram

Datum: 2008-06-07 Tid: 15:17:08http://emifia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: