Bebis.

Nu trodde ni något, va? Hahaha...

Nej då.. Alltså, sedan ifjol så har jag gått upp ett antal kg och jag har alltid haft lite mage så att säga, men numera syns det mera bara för jag gått upp i vikt. :(

Idag var jag med på Dövkyrkans ungdomsgrupp (min fritidsaktivitet, dvs inget jobb) och vi skulle hjälpa till och servera mat på Dövkyrkans +75-åriga fest med syfte att jobba ihop så vi småningom kan åka till Assissi i Italien. Det blir troligen i juni månad detta år. För att komma till saken så hade vi ungdomarna också ätit mat som pensionärerna fick... det var fisk, potatis och god sås till. Mums! Blev så mätt och belåten. Efteråt plockade vi bort tallrikarna och annat på de två borden.

Då kommenterade en äldre tant min mage: "Bebis därinne?"
Jag bara skrattade och trodde inte mina ögon!!

Suck! Inte igen, tänkte jag. I höstas hade också några andra kommenterat samma sak.

Bara för jag är sambo, bor i ett hus med två oanvända sovrum utöver vårt sovrum och att jag tydligen gått upp i vikt, så ger det tydligen tankar hos folk att det är graviditet på gång. För en gångs skull så kan jag gärna säga det här;
I min mage finns det ingen bebis. Det är bara fett och muskler där. 

Det är nog dags att gå ner tillbaka till den vikt jag brukade ligga på förut. Har i alla fall hunnit gå ner ynka 2 kilo. Det är iaf något.... :) Att det bara är några kg mer än förut kan göra en enorm skillnad på kläderna! Och magens utseende också. Haha!




Datum: 2008-02-09 Tid: 20:38:25
Min vardag Kommentarer (1)

Kommentarer
Jessie

Heheh, kul inlägg. ja ibland kan folk tro att jag är också gravid, så det känner jag igen! hihi. förresten tack för gratulationen!

Datum: 2008-02-11 Tid: 18:43:43http://fruahlinder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: