Förvånad.

Jag och sambon var på Öbo idag för att kolla upp vad som hänt med min gamla lägenhet. Jag har uppsägningstid tills den 1 november och om någon har flyttat in i lägenheten tidigare så slipper jag hyran. Tidigast inflytt är den 1 september. Men lägenheten har varit tom sedan ca mitten av juli, pga jag blev sambo och flyttade till ett hus, in hos älsklingen. Nu är huset också mitt hem, jag blev hemmastadd fort, vilket känns skönt.

Min gamla lägenhet var en etta på 31,8 kvm med kokvrå i Varberga. Den hade sovalkov och dessutom ett badkar! Lägenheten var jättebillig. Under 2000 kr totalt per månad för bara hyra och hemförsäkring, smaka på den, ni! Så jag tänkte säkert att det finns någon som så klart vill ta den lägenheten!

Men jag och min sambo blev förvånad av vad vi fick höra idag av kvinnan på Öbo. Ingen hade tackat ja till lägenheten. Va!? Alltså de första tio personerna, enligt deras kösystem, tackade nej till lägenheten. Vad var fel med den? Det undrade både jag och älsklingen. Lägenheten var ju fin, fanns inga fel på den och hyran är låg. Studenter skulle nog gärna ha en sådan lägenhet, är vi båda bergsäkra på. 


En sak till.... Restaurang Shanghai. De har så god mat! Rekommenderas! ;)


Datum: 2007-08-24 Tid: 21:31:53
Min vardag Kommentarer (1)

Kommentarer
Anonym

Hej, vem är din sambo? :) Nyfiken, sätt in en bild på er två!:p

Datum: 2007-08-26 Tid: 22:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: