Lugna dagar.

Denna vecka känns lugn. Även om det finns en del att göra på jobbet. 

Jobbade halva dagen idag och förberedde mig för kommande veckorna. Speciellt 14-16 oktober då det händer mycket på jobbet. Får besök av biskopen och sedan blir det några gäster från Palestina som kommer på besök också. Jag tycker det ska bli roligt. Om resan till Israel nästa år genomförs, tror jag att jag inte kommer ångra det. Tänk, vilken upplevelse att komma till de platser som nämns i Bibeln. Och att vara i ett annat land. ;)

Dagarna i Vadstena, 3-5 oktober var toppen! Dock pratades det mycket om människosyn, bibelsyn samt kyrkosyn. Intressanta ämnen! Nu skall vi i den närmsta tiden koncentrera oss på Bibelns alla böcker och studera människosynen. Svår uppgift, men kul också. Därför tycker jag att den eventuella resan till Israel hänger mycket ihop med grundkursen. :)

Annars så mår jag bara bra! Livet på lilla landet rullar på och bygget av förrådet fortsätter. Samtidigt som det byggs mycket i området här. Det är byggboom just nu överallt.

Ett hus håller på att byggas vid där vi bor.. trodde det var ett par som hade låtit bygga det huset... men det var egentligen annat fick jag veta idag.. Det visade sig att det egentligen byggs en förskola precis på samma gata som vi bor på. Här finns det redan en skola, så här på landet är verkligen ett väldigt litet samhälle med kiosk, skola, kyrka och nu snart förskola. Alla på samma gata. :)

EDIT: Det med förskolan... Det byggnaden är inte påbörjad än! Huset som man ser nu här är visst parets hus... Förskolan ska vara lite bakom det huset typ.. Den rättelsen fick jag från sambon. :) Det är bara jag som inte kan tyda alla ritningar när det gäller grannkännedom om bygglovshandlingar! ;P


Datum: 2008-10-09 Tid: 17:55:13
Min vardag Kommentarer (3)

Kommentarer
Camilla

coolt! mini stan!

Datum: 2008-10-09 Tid: 20:09:56http://rainred.blogg.se/
Emelie

vetefan?! ska de bli skola på er gata?? neehee det var väl kanske nte så roligt?? Men kanske ett sätt är det bra om ni skaffar barn senare o så kan barnen gå där. nära å bra^^

Datum: 2008-10-09 Tid: 20:46:55http://emifia.blogg.se/
emma sjöstrand

Fin blogg !:)

Datum: 2008-10-17 Tid: 18:39:31http://sjoiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: