En bra dag.

Jag har haft en bra dag! Allt gick som smort...  Jag vaknade i lagom tid, åt frukost, gjorde mig i ordning och åkte först till min mamma och fira lite morsdag. Passade på att kika lite i mammas hus och se vad som hänt därinne och träffa lillebror. :) Fick mumsa på lite jordgubbar med vaniljglass! :) Sedan bar det av till stan, där jag träffade Emelie, hennes kille och hennes familj lite. Jag hade lite presenter till henne, hon fyller ju år idag! ;)
 
Sedan blev det bara att gå till jobbet och jobba, fixa inför Ung Mässa, en gudstjänst där ungdomar får medverka och göra något själva, bidra till typ.. Efteråt blev det Garden Party, med grillning och lite smått och gott. Jag blev så mätt och belåten. Det är verkligen en förmån att kunna äta middag ibland på jobbet. ;) Jag slutade kl 21.00 och åkte hem sedan. Hade en bra kväll i alla fall. :)

Väl hemma höll jag och sambon med att påbörja att bygga en altan ute... Just nu är det bara att mäta och förbereda oss innan vi sätter igång på allvar... Då upptäcktes det att marken lutade en aning för mycket neråt från huset. Suck. Det syns nästan inte, ögonen kan verkligen luras.. Men om man ska mäta eller undersöka det närmare så ser man att det får konsekvenser om det lutar så där mycket som i vårt fall. Det innebär att det kommer bli mycket jobb med altanen och det kommer att ta ett tag innan vi får en bra uteplats... Men den som väntar på något gott...

Jag kan tänka mig en dag att jag sitter därute och läser en bra bok i solen på en fast och bra altangolv.. Andra dagar vi kanske äter grillat till middag ute på altanen... Och när våra kompisar och familjer kommer på besök, då kan vi sitta därute, prata och ha goda drinkar vi fixat i mixern. :) *drömmer mig bort*


Datum: 2008-05-25 Tid: 23:59:13
Min vardag Kommentarer (3)

Kommentarer
Emelie

tusen tack igen för presenterna som jag fick. synd att vi inte hann prata mkt.. det blir väl snart och resan till Italien!! Ska bli kul det :)

Datum: 2008-05-26 Tid: 19:04:57
Sarah

Det är toppen med mig, livet leker hårt nu för att jag har har sommarlov nu. Det känns superbra! :D Ska du vara med och fira student till nästa vecka? Kram

Datum: 2008-05-27 Tid: 17:43:27http://q86.blogg.se/
Sarah

Det är toppen med mig, livet leker hårt nu för att jag har har sommarlov nu. Det känns superbra! :D Ska du vara med och fira student till nästa vecka? Kram

Datum: 2008-05-27 Tid: 17:43:27http://q86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: