Altanbygge.

Jag har inte skrivit på bloggen på ett bra tag, då jag varit upptagen med annat.

I den här veckan har jag varit i Sigtuna i fyra dagar och avslutat min volontärkurs, det var trevliga dagar... Lite trist att kanske aldrig mer träffa andra volontärer igen, som man gjort kursen med. Men det känns också skönt att avsluta kursen, för livet går vidare med nya tag!

Här hemma håller vi på att bygga altan, äntligen liksom! Fanns inte förut. :) Vi hade påbörjat grunden lite innan jag åkte till Sigtuna... och medans jag var borta hade min älskling satt igång med altanen.



De där två första små bilderna är tagna av min sambo, och den sista större bilden tog jag.  Visst är det fint! :) Först var det nästan bara sand överallt, sen träramen på plats, sen duk under och grus fylldes på och till sist på med träplankorna.

Igår efter jobbet var jag hemma ca klockan fem, sambon var ute och grejade och jag hängde på.. Vi jobbade med den första delen av altanen tills klockan var minst ca halv tolv! Vi lade på träplankor, mätte, ritade in vart skruvarna skulle vara och sen skruva fast dem. Det tog verkligen tid! En härlig fredagskväll! ;) Idag hade sambon oljat in den. :) Nu kan vi snart sitta ute... ;)

Sedan så återstår det den större delen av altanen, drygt 30 kvm till. Så nu har vi har hittills bara hunnit göra ca 25 % av uteplatsen. Det kommer att ta tid, och det ska nog vara färdigt om någon månad, förhoppningsvis!

Och tack vare det har jag nog fått på mig lite sol och ett flertal myggbett. ;)
Men det ska bli skönt att en dag ha allt färdigt därute.  Då ska man lapa sol, grilla och äta ute samt på nätterna titta på stjärnor där på altanen. Det är mer klarare på himlen på nätterna när man är på landet än i stan.

Om lite mer än en vecka ska man visst iväg till Italien. Jag har inte riktigt fattat det än, att jag ska åka utomlands igen. Knappt någon resfeber här för mig än, men det ska bli kul!! :)


Datum: 2008-06-01 Tid: 00:42:16
Min vardag Kommentarer (1)

Kommentarer
Camilla

det avr mysigt att träffa er alla igår!

Jag hopaps att din resa till Italien går bra!

Kramisar

Datum: 2008-06-02 Tid: 20:11:57http://rainred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: