En dag vid Medelhavet.

Idag har jag varit i Vadstena på intervju för Svenska kyrkans grundkurs på distans (50%). Vi var några som samåkte dit och hem. Det var strålande fint väder, rena sommarvärme! Jag hade tyvärr valt lite för mycket kläder på mig. Det kändes nästan som man var i utomlands, typ vid Medelhavet. :)

Men jag har haft en bra dag. Hann med en god lunch med en smarrig efterrätt på Vadstena folkhögskola! Inte visste jag att man serverade efterrätt.... Det var cheesecake med hallonsylt idag..  Om de serverade smarriga efterrätter varje dag.. Vore det inte en paradis att äta lunch där då? ;) 

Intervjun gick förvånansvärt bra! Nu återstår det bara att få veta om man blivit antagen eller inte. Besked får jag nästa vecka. Vi hann med att stanna till i Motala på vägen hem och äta glass och snacka! Lite försmak av sommaren som kommer... Jag åt en god kulglass med tre kulor.... som bestod av polkaglass. ;)

Sedan när vi var framme i Örebro så åkte jag och mötte älsklingen på pizzerian där vi käkade lite pizza... Var tvungen att sitta i skuggan, så varmt var det idag... Och nu har man varit hemma i några timmar nu och bara slappat! Det är ju fredag idag! ;)

Jag är ledig imorgon, men jag ska jobba på söndag. Det blir konfirmationsgudstjänst. Känns kul! Jag själv minns hur min egen konfirmation var... Jag konfirmerade mig för 6 år sedan!! Vart har tiden tagit vägen!? :) Och om 6 månader ska man visst bli ett år äldre.... En nybliven kärring kanske. Haha..  ;)

Det här får räcka för idag... Nästa gång jag uppdaterar blir nog om någon vecka. Uppdaterar inte lika mycket nu när det finns annat att göra och när vädret är så fint ute.




Datum: 2008-05-09 Tid: 22:34:14
Min vardag Kommentarer (1)

Kommentarer
Karine

Vet, suck... Önskar nästan att såna inte fanns!! grr.. Haha ja det var igår

Håller tummarna för dig att du får komma in på kursen =). Mums, polkaglass. Får allt äta en sån snart =) när nu det är fint väder. Oj, 6 år sen. Så fort tiden gått!

Datum: 2008-05-10 Tid: 21:28:34http://meyouus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: