Tillbaka igen!

Nu är man tillbaka hem till det organiserade Sverige!

Min vecka i Italien har varit jätteintressant. Till och med deras pizza är godare än det som finns här. Och inte minst deras glass. :) Ska visa bilder senare.

Har sett ett flertal fina kyrkor i Assisi, träffat en munk där och i Rom hann vi med att se Spanska trappan, S:t Peterskyrkan (Vatikanen), Fontana di Trevi (en vacker fontän!) och Colosseum samt ett gammalt palats i närheten av Colosseum som jag glömt namnet på. Det är ställen jag skulle rekommendera att se när man är i Rom. 

Men biltrafiken där... där finns det inget något trafikvett. När vi landat i Rom i måndags och skulle åka taxi upp till Assisi, det tog två timmar. Men fy farao, vad de kör som dårar med hårda svängar och bromsar och annat därborta. Man blir nästan illamående...

Och när vi skulle till flygplatsen i söndags för att åka hem till Sverige så var det ett oorganiserat kaos där utanför terminalen med alla bussar och taxibilar att de måste ha ett flertal trafikvakter där som dirigerar trafiken.

Det fanns några saker som jag saknade när jag var i Italien; Älsklingen, sängen hemma och ett lugnt organiserat biltrafik!

Har sedan jag kommit hem blivit förkyld och haft lite huvudvärk. :( Har funderat på ett tag om jag inte råkar ha blivit allergisk mot något i luften här hemma i kära Sverige? Hmm...

Nu ska jag gå och sova! God natt!




Datum: 2008-06-17 Tid: 02:01:11
Min vardag Kommentarer (2)

Kommentarer
Signe

Åh. Du menade visst den där gamla ställe från innan Colossum byggnads upp?

kanske det är Forum Romanum? Det e de som finns kvar av romrikets centrum från för två tusine år sen... Men ja jag minns också hur dom trokiga åka ner i Rom - även i Rhodos, lite i Naples och lite annat ställe. Men skoj att läsa att resan har varit bra :) och välkommen tillbaka te Sverige igen:) Kram

Datum: 2008-06-17 Tid: 12:53:00
Emelie

jag blev åxå lite halsont sådär när jag kom hem. å nu börjar det komma mer o mer. kanske dax att bli förkyld.. :(

Datum: 2008-06-17 Tid: 19:27:44http://emifia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: