Sömnlösa i byn.

Sömnlöshet. Vad jobbigt det är att vända och vrida på mig i sängen. Det var så där i ca två timmar... Jag låg där i sängen och försökte få till en bra sovställning och så vandrade tankarna iväg och jag ville sova, men kunde inte. Senare så visade det sig att älsklingen också just hade samma problem som jag bredvid min sida. :)

Så vi båda gav upp och vi sitter uppe nu lite.

Jag ska återvända till sängen och försöka sova snart igen. Sådant är irriterande. Suck.
Direkt tänkte jag på filmtiteln "Sömnlös i Seattle". Men rubriken passar in på oss, haha! För vi bor just i en by.  ;)

Kan väl passa på att skriva lite vad som har hänt sist jag bloggade...

Har varit i Sigtuna hela vecka 2 på en intensiv volontärkurs arrangerat av Volontäråret. Intressant med andra ord, men det känns lite ändå annorlunda för min del. Alla andra är vanliga volontärer utom jag och en tjej till. Vi två är projektanställda och volontärer också.

Lite förvirrande med två yrkesroller samtidigt, men vi räknas i grunden som anställda, har vanlig lön och får som förmån att medverka med i kurser och arbeta med församlingsuppgifter utöver själva projektet då det finns samarbete med Volontäråret. Känns helt okej. Hoppas jag kanske kan utveckla mig inom Svenska kyrkan och bli något.. Hmm.. Bara framtiden får utvisa vad jag blir. Räkna bara inte med att jag blir präst eller diakon. ;) 

Jag har hunnit vara social lite.. Tjejerna Emelie och Karine kom på besök en dag då jag var hemma och var ledig. Sambon var och jobbade kväll då. Tjejerna tog med lite fika och så njöt vi tre av mycket kladdig kladdkaka med grädde och våra stora muggar med te med vaniljsmak. ;) Det är bra med lite tjejkväll faktiskt!

Vi spelade Den försvunna diamanten, som jag hade hemma. Var jättekul att lära dem hur spelet går till, då de inte hade spelat det innan. Spelet är ju en klassiker. Och det fanns en ganska dålig förlorare i sällskapet som ville ha revansch hela tiden, till slut blev hon nöjd när hon äntligen fick som hon ville ;) Snacka om tävlingsinsikt, hihi... Tack tjejer för kvällen!!

Har en kväll också varit hemma hos min kära mor och varit barnvakt åt min lillebror. Kul att se hur deras hus byggs ut med två nya sovrum och blir bara finare med tiden. :) Och snart fyller även mamma år, så det blir nog en tårta snart som man kan avnjutas. ;)

Kan redan gissa till mig vad det blir för tårta, om mamma får bestämma... Princesstårta. Mums! Min doptårta var till och med en princesstårta med en bebis på och så mitt namn på! Synd att jag inte åt tårta på den tiden då. :)

Har också hunnit träffa Dennis över en lunch på stan häromdagen. Väldigt roligt! Det har blivit annorlunda numera när vi alla har sina egna liv på varsitt håll, men alltid är det kul att höra vad för nya saker som hänt mina kompisar.

Likadant är det med gamla klasskamrater från högstadiet, jag träffar knappt någon förutom Karine, så det är kul att råkas på någon eller höra vad som hänt om gamla klasskamrater; nu senast en som nyligen blivit mamma till en söt bebis!

Och nu har jag också bott ihop med älsklingen i 6 månader. Svårt att tro att det är så lite! Känns som en evighet. Jag trivs så jättebra med att bo ihop med honom och bo här i det mysiga huset. Jag är mer än nöjd med min tillvaro. :)

Det enda som nog just nu saknas är snö därute.  
Det är uppenbart att det är något fel med vädret. :(  




Datum: 2008-01-21 Tid: 02:58:06
Min vardag Kommentarer (2)

Kommentarer
Maria Vuitton

Var gärna med i min grymma tävling, det enda du behöver göra är att skriva 1 kommentar och din skostorlek! :)

Datum: 2008-01-21 Tid: 03:13:49http://www.mariavuitton.blogg.se
Emelie

Grattis att skriva blogg mitt inatten. Jaa du när den gällande spelet att jag var dålig förlorare o tog revansch. Kan bero på att jag kanske kan bli bra tävlingsmänniska inom travsporten. Ett bra tecken på det kanske?? haha *skämt*

Datum: 2008-01-21 Tid: 17:20:57http://emeliesamuelsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: