Tandläkare nästa.

Ja, nu måste jag ta ett tvunget besök hos tandläkaren.
Satt i soffan igår och mumsade på lite godis framför teven.

Plötsligt hade jag upptäckt med tungan att en av mina tänder gick sönder!!!

Den tanden saknar egentligen emalj från början, men lagades för 13-14 år sedan för att fylla på hålet så jag inte får hål. Och det är just denna tand som gick sönder. Nu är det bara ett enda stort hål där.

Nu finns det inget av det lagade emaljet där. Att laga kostar pengar.

Det irriterar mig.

Jag har bettskena om nätterna, för tänderna flyttar på sig automatiskt långsamt utan den. Speciellt överkäken. Och den trasiga tanden ligger på överkäken. Det är skönt att ha på sig bettskenan så jag inte automatiskt känner den trasiga tanden. Den ligger ju så väl dold bakom bettskenan som formats då jag hade den lagningen på tanden.

Om tanden sedan lagas och inte får samma form som tanden på bettskenan, så måste jag också göra en ny bettskena. Det kostar.

Det blir till att boka tandläkarbesök. Undrar hur mycket hela kalaset kommer att kosta mig?

Önskar att man fortfarande hade fri tandvård. Suck.


Datum: 2008-12-28 Tid: 13:08:10
Min vardag Kommentarer (3)

Kommentarer
Emelie

Åååå stackare!! mmm då får du få iväg till käftisen och få det lagat!! dyrt

Datum: 2008-12-28 Tid: 13:23:02http://emifia.blogg.se/
Sarah

aj, flämt! stackars dig :o/

se upp för råd!

Datum: 2008-12-31 Tid: 12:53:46
Keke

Ja då borde det vara tandvården ska vara jämställdhet som övriga delar av kropp. Jag tycker egentligen konstigt att de har kommit på att tänderna är inte som kropp alltså seperata vårdskostnad.

Datum: 2009-01-25 Tid: 14:15:45http://internett4000.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: