Snacka om fynd!

image155

Värmeljushållaren är ett riktigt fynd som jag fann på jobbet idag. 10 kronor på loppis. Visst är den fin? Har alltid velat ha en sådan värmeljushållare. Jag har en stolpall i form av ett hjärta med rött genomskinklig hårdplast, en rött hjärtakudde från IKEA och så det här på bilden. Jag gillar hjärtan. ;) Så när jag såg denna, så var det bara måste-ha-grej!


Annars så har livet rullat på bra. I helgen (6-10 september) var jag i Sigtuna på induktionskurs då jag arbetar som volontär inom Svenska kyrkan. Det var jätteintensiva dagar men väldigt roligt! Vi paddlade kanot, lekte lekar, badade bastu, lärde folk lite teckenspråk, besökte Stockholm och Storkyrkan där. Gick upp i tornen och tittade inuti kyrkan. Det man inte ser, men finns. Men de är uppe ovanför kyrkans innertak. ;)

image154

Högst upp i Storkyrkans torn så fanns det utsikt från fönstret och balkongen där. Förr i tiden brukade man vakta staden på något sätt, så det fanns fönster och balkong där. Husen påminner mig om Karlsson på taket. :) Besökte även Rosendals trädgård i Stockholm och åt lunch där med alla 18 andra volontärer, 3 tolkelever, 1 tolklärare och så 3 kursledare. Väldigt trevligt!


Nu är det bara så skönt att vara hemma! Borta bra, men hemma bäst!


Datum: 2007-09-12 Tid: 19:44:05
Min vardag Kommentarer (1)

Kommentarer
Karine

Så sant det, "borta bra men hemma bäst". Det brukar jag säga när jag kommit hem från en resa, heheh..

Datum: 2007-09-12 Tid: 23:47:05http://meyouus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: