Odysséen.

En av de spännande och längsta föreställningar av Tyst teater någonsin som jag såg på igår mellan kl 19-22. Tre timmars föreställning med 20 minuters paus. När jag åkte dit efter att ha käkat middag hemma och då hörde jag att den föreställningen var på tre timmar, jag trodde att någon bara skojade. Jag hade bara två timmars parkeringstid, så under pausen fick jag springa ut och stoppa i mer pengar i p-automaten. ;)

image70

Jag hörde också precis innan teatern började av andra som läst på om föreställningen att det skulle vara något naket/sexuellt i teatern. Vi några från jobbet var där och tittade på och några av oss trodde att det skulle vara döljande nakenhet... Det var ju vettigt så...

Men nähä, en hel del snusk i föreställningen och en skådespelare blev helt utblottad (!) på scenen och hoppade runt i en akt och alla (minst 400 personer) i publiken såg hela hans kropp. Mina bänkgrannar (2 äldre damer) på bänk 12 fnittrade en massa bara för det.... Själv trodde jag inte mina ögon att Tyst teater skulle våga göra så där. I en film vore det en annan sak, men i verkligheten samt inför hundratals personer i publiken. Snacka om vågat av den manliga skådisen!!!

Men själva historien i föreställningen var spännande. I början fick jag kämpa för att hänga med, men till slutet så förstod jag vad poängen var. När tiden går, så förändras alla och allt. Helt fantastisk föreställning!


Datum: 2007-10-03 Tid: 21:00:13
Min vardag Kommentarer (1)

Kommentarer
Sarah

Måste se den, kanske i Malmö och jag ångrar mig djupt att jag inte köpte en biljett till föreställningarna i Örebro!

Datum: 2007-10-08 Tid: 21:27:22http://q86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: