Taizé.

Helgen var underbar. Det var kul när det var Taizéhelg här i Örebro, den 16-18 februari. Broder Matthew (ursprungligen från Storbritannien) från Taizékommuniteten kom och var med oss (katolska kyrkan, missionkyrkan och svenska kyrkan) och firade bön, gudstjänst och det var också en hel del samtal med broder Matthew.

Jag satt där på mattan på det kalla stengolvet (Taizé har varmare golv) inne i Olaus Petri kyrka och mindes mina vistelser i Taizé i Frankrike 2003 och 2004. Det var verkligen en upplevelse att vara där nere i Frankrike och leva in sig i munkarnas vardag och träffa en massa människor från andra länder... det var då min kristna tro stärktes en aning.

För er alla som undrar vad jag pratar om..  Taizé är ett ekumenisk brödraskap....
www.taize.fr




Sportlovet är här nu! Underbart skönt att ha ledigt från skolan. Välbehövlig ledighet! Ser fram emot veckan som kommer....


Datum: 2007-02-19 Tid: 23:06:06
Min vardag Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: