Om Åre och överraskningen hemma!

image153 
Åre.

På torsdag kväll den 9 augusti åkte jag med nattåget halv tio från Örebro. Sambon körde mig till tågstationen och vi vinkade och kramades hejdå. Han skulle rensa undan en del saker hemma medan jag var borta. Nästa morgon, ca halv nio var jag framme med tåget till Åre, reste tillsammans med jobbkompisarna och Dövkyrkan. Svenska kyrkan hade sitt möte i Åre.

Helgen var rätt trevlig! Vi bodde på en fin etagelägenhet på hotellet Tott i Åre. Man fick gå uppför bergen för att komma till hotellet. Jobbigt! Men det var fin utsikt ute, härliga sängar, fin dusch och deras frukost är så jäkla god!! Träffade en del trevliga människor också.

Igår, söndag kväll, kl 19.20 åkte vi hemåt med tåget. Jag kände bara att det var skönt att komma hem och träffa sambon igen. Så ca kl 6.00 i morse kom han och hämtade mig på tågstationen igen. Åkte hem, åt frukost och slappade halva dan. Väl hemma fick jag en överraskning!

Innan resan till Åre hade vi köpt trä till den andra datorbordet som skulle tillverkas, men vi skulle fixa det här efter när jag kommit hem från Åre. Så jag hade bara bett honom städa och rensa undan lite hemma. Han gjorde det, men också hade han jobbat med den andra datorbordet hela helgen utan min vetskap. Han sade aldrig det till mig. Det var en kul överraskning när jag såg den stå färdig.

Så ikväll har vi installerat den i vår datahörna. Det tog tid.. men nu är det klart. Lite saker ska fixas till datahörnan sen också, som exempelvis lådan på min sida. Men nu känns det härligt att ha kommit hem där det faktiskt har fixat massor. Jag vet hur mycket jobb det kan bli att tillverka ett datorbord. Så jag är glad nu!


image152
Nu ser det utomordentligt mycket bättre ut! :)


Datum: 2007-08-13 Tid: 22:47:35
Min vardag Kommentarer (2)

Kommentarer
Karine

Nu ser det mycket bättre. Bra jobbat! Ja, det ska bli skönt att åka bort. Dessutom ska det bli kul att åka karusellen där.

Datum: 2007-08-13 Tid: 23:21:27http://meyouus.blogg.se
Emelie

oj!! mycket bättre :D Låter du haft kul i Åre :P

Datum: 2007-08-14 Tid: 12:59:49http://nogg.se/travbruden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: