En egen bil?

Var hemma hos Emelie ikväll och kollade för nöjes skull på lite bilar på Blocket. Det största anledningen är ju förstås att hennes pojkvän letar efter en billig och bensinsnål bil. Så jag satt där vid datorn hos henne och började klicka mig fram till söta och fina bilar, rena ögongodis...

Suget fanns där att ha en egen bil. Härlig dröm det vore, att slippa låna mina föräldrars bilar hela tiden. Det enda jag behöver göra är att köra iväg utan att fråga.. Om bara jag hade en egen bil.. Dessutom kan jag alltid få hjälp med bilen om det behövs. Mammas sambo har som hobby att meka med bilar, båtar och motorcyklar. :)

Vet att jag skulle ha råd med att köpa en bil, men om jag är arbetslös efter studenten så har jag inte råd med alla bilens kostnader varje månad. Bensin, underhåll, försäkring, skatt osv... :/  Allt kostar pengar.. Från ens födelse till döden, hur mycket har en människa kostat totalt? Man kan ju undra.. Under ett helt liv, hmm, måste nog då troligtvis kosta flera miljoner kanske. Shit, vad mycket! :S


Datum: 2007-04-08 Tid: 22:54:49
Min vardag Kommentarer (3)

Kommentarer
Emelie

Mmm. Jocke köpte den Golfen som vi kollade på och bytte med sin 740.. Bra va?? Ksk du kan köpa bilen av Jocke sen om han tröttnat på den?? Har själv provkört bilen åxå den känns bra och bromsar bra..Du får komma och kolla på den nån dag.. Ler..

Datum: 2007-04-11 Tid: 18:49:57http://nogg.se/travbruden
Emelie

mmm kanske det.. han ändrar sig hela tiden och nu börjar han lessna på golfen haha. Han tänker fixa bilen nu så den blir bra och säker bil till dig. Bilen har tyvärr ingen servo så du vet - men du är ju van utan servo eller ville du helst ha servo? Höres

Datum: 2007-04-12 Tid: 18:46:27http://nogg.se/travbruden
Emelie

mmm. han e helt hopplös ibland - killar!! Ja då, han ska byta till sommardäck på golfen idag i eftermiddagen. Juppz..

Datum: 2007-04-16 Tid: 11:33:57http://nogg.se/travbruden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: