Vilken natt!!

Jag var hos Emelie först på kvällen.. sen drog jag till Dennis och var kvar där till ca lite före tolv. Skulle sen hem... Jag som haft körkort i 9 månader nu, råkade ut för något otrevligt... OTUR!! Jag fick punka på höger framdäck! Hur ofta händer det egentligen? Jag hade bara åkt kanske 50 meter när något hände med bilen och jag märkte att bilen inte gick riktigt att styra utan åkte åt höger hela tiden.. "Vad fan är det!?" tänkte jag.. Stannade, satte på varningsblinkers och gick ur och kollade... NEEEEJ, INTE PUNKA!!! Så jag var tvungen att krypköra och styra hårdare med ratten till närmaste mack. Shell. Markbackens centrum. Stängt.

Smsade föräldrarna, brorsan och de som kunde tänkas hjälpa mig. Ingen svarade utom en. Suuuck... Så äntligen svarade mamma efter ett par timmar.. då hade jag försökt byta däck, men aj aj aj.. så hååårt det var! Mamma sa åt mig "Lämna kvar bilen, ta en taxi hem."   Så hon ringde taxin åt mig...

Blev en dyr taxiresa hem till Tybble. 117 kr. Rena skandalen! Och chauffören körde 70-75 km/h igenom stan där det är bara 50 km/h. Taxichaufförer är fartdårar....!

Imorgon kommer mamma och hennes kille hem igen så åker vi o fixar det här med bilen.. Denna lilla söta mazdan som jag skulle få låna resten av veckan... Hoppas den blir bra igen snart. Hemsk kväll.



Datum: 2006-09-22 Tid: 03:14:43
Min vardag Kommentarer (5)

Kommentarer
Tobias

hihi men e det ej dags för dig att lära byta däck det är ju praktiskt att kunde *ler*

Datum: 2006-09-22 Tid: 19:28:38http://saibot.blogg.se
Tobias

hehe jaa den kan sitter fast ibland.. rostar fast...
jaa men så e det när ha bil... typ mammas bästis dotter hon tog körkort.. å en vecka senare lånar hon bil å fick punka.... så det finns värre fall än dig hehe

Datum: 2006-09-22 Tid: 23:58:35http://saibot.blogg.se
Emelie

sånt som händer..haha som jag fick stopp med svarta volvon i somras när jag skulle hem från jobbet hihi - det kan hända alla :)

Datum: 2006-09-24 Tid: 11:53:41http://www.emeliesamuelsson.blogg.se
Petraa

Yeah, visst var det kul att bli kidnappad :p får allt göra det mot någon kompis med... :p

Datum: 2006-09-24 Tid: 16:54:21http://nogg.se/shiningblue
Nisse Tuta

Borde ingå i KK utbildningen *s*

Datum: 2006-09-25 Tid: 09:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar: